Zondag 4 pakt koppositie

Toen het er vanmorgen qua weer beter uit zag dan verwacht, besloot ik naar de wedstrijd van de dag te gaan kijken op ons sportcomplex. Daar ging zich een topper in de res. 6e klasse afspelen. De zondag 4 (derde plaats) kreeg OG 4 (koploper) op bezoek en het verschil was slechts 1 schamel punt. Het duurde even voordat er werd afgetrapt want de bondsscheidsrechter was vanmorgen op het laatste moment nog opgetrommeld. Om 11.10 uur was het dan zover en Zwanenburg nam gelijk het initiatief. OG kwam er nauwelijks aan te pas en wist pas na zo’n 10 minuten spelen een keer voet op de Zwanenburg helft te zetten.  Bij het 4e liep nogal wat talent rond. Ik telde zomaar 6 ex selectie spelers en er stonden er ook nog twee langs de kant. Eén der voormalige talenten wist na 20 minuten spelen het verschil met een fraaie schuiver uit de draai, in een score uit te drukken. Het scorebord lichte op en er verscheen 1 – 0. Dat duurde maar even want twee minuten later was het weer Tim Hollander die de OG keeper wist te verschalken :  2 – 0.  Er kwamen nog meer kansen voor Zwanenburg. Toen Eugene v.d. Bor zich in de 28e minuut schuin voor het doel binnen de 16 melde kreeg hij de bal aangespeeld. Met zijn linker scoorde hij half hoog, met een fraaie curve in de verste hoek: 3 – 0. De koek was nog niet op. Tim Hollander liet een hattrick noteren toen hij in de 37e minuut met een harde schuiver de OG doelman passeerde: 4 – 0. OG dat nog geen wedstrijd had verloren, viel mij tegen en werd in de eerste helft overklast.

In de rust konden Natasha en haar dochter het prima bijhouden in de kantine. Iedereen was dik op tijd voorzien van een versnapering om daarna voldaan de tweede helft te gaan kijken. Die begon met een  fel van leer trekkend OG. Nu kwam Zwanenburg er nauwelijks uit en in de 52e minuut wist OG de hatelijke nul van het bord te krijgen. Zij deden vervolgens hetzelfde als Zwanenburg in de eerste helft door twee minuten later nóg een keer te scoren. Was de eerste een binnen tikker, de tweede was een knappe kopbal. Derhalve 4 – 2 en langs de kant maakten Ronald v. Gulik en ik ons op voor een spannende resterende 2e helft. OG bleef drukken maar er ging regelmatig het nodige mis. Zwanenburg volstond met zo af en toe een uitval ofwel counter maar voorin sloeg de vermoeidheid toe en daarmee nam de nauwkeurigheid af. OG miste nog twee kansen op de aansluitingstreffer en werd hen ook een penalty onthouden. Toen in de 72e minuut, met de tong op de schoenen, op aangeven van de ene Tim de andere Tim binnen kon tikken was het gedaan: 5 – 2.  Het vierde is nu koploper maar weet Parkstad 3 nog onder zich met twee wedstrijden minder en drie punten achterstand. Het is dus nog niet gedaan.

Hoe dan ook, vandaag kreeg ik een voorschot op de toekomst. Eén thuiswedstrijd op de zondag met een man en een paardenkop langs de kant.

Arie Keuning

1 reactie