Wil en kan Zondag 2 naar de 1e klasse of niet

Dat is de grote vraag voor de trainers, de TC en de spelers van Zondag 2. Het tweede doet nog mee voor een direct kampioenschap en als dat niet lukt rest er nog na – competitie voor promotie naar de 1e klasse. Maar wil men dat wel? Menigeen roept dan “daar hebben we niks te zoeken”. Uw analist en verslaggever is van mening dat er met deze groep wel terdege wat te zoeken valt. Op zoek naar daarin zwakkere tegenstanders en met deze jonge ploeg gewoon lekker mee doen op dat niveau.

Afgelopen zondag was er nog, een op papier, lastige wedstrijd tegen de geroutineerde en boomlange spelers van ADO’20 4 maar net als tegen de ruim 30 + ers van Hoofddorp en Velsen dwong het tweede het zelf af. Met geduld en teamgeest waarmee de tegenstander werd uitgeput. Komende zondag komt HBC 2 op bezoek. Uit werd, voorafgaand aan het 1e, met 0 – 3 gewonnen. Uiteraard mag je nooit juichen voor de beer geschoten is maar ik zie, als alle koppies goed staan en er niet gefeest is, de drie punten weer tegemoet. Bloemendaal speelt thuis tegen het stugge DSS 2. Wordt dat een verrassing?  Nou ja, hoe dan ook, kampioen worden is altijd leuk en mocht dat niet lukken dan ligt de na – competitie nog in het verschiet. Promoveren zou leuk zijn. Het is in de clubgeschiedenis nog nooit een zondag 2e  elftal gelukt om op dat niveau te acteren. Komende zondag winnen is dan wel een voorwaarde.