Schoolvoetbal 2018

Het schoolvoetbal voor de basisscholen uit Zwanenburg, Halfweg en Haarlemmerliede zit er op. Alleen de kleuters van groep 1-2 mogen op woensdagmiddag 16 mei hun voetbalkunsten aan hun ouders, ooms en tantes, oma’s en opa’s en juffen en meesters laten zien. Voor ons en voor vele anderen ieder jaar een hele leuke gebeurtenis.

Groep 3-4 beet het spits af. We begonnen direct met een valse start: op dinsdag 3 april werd er zwaar weer voorspeld met veel regen, onweer, hagel en windstoten. Veel buienradar geraadpleegd, naar Jan Visser van radio NH geluisterd, want die heeft het meestal bij het rechte eind. Deze voorspelde dat het aan de eind van de middag ging spoken en dat was een reden om de boel af te blazen. Maar wat er ook gebeurde, niets van dat alles. Oké, het heeft ‘s avonds een beetje geregend, maar dat was het dan. De volgende dag weer naar Jan Visser geluisterd, met welke smoes hij nu weg zou komen. De buien hadden nu de kust geschampt, dus waren niet in het binnenland ingedreven. Ja, ja…dat werd dus inhalen op woensdag 11 april. Het weer hadden voor de rest van het toernooi echt mee. Groep 7-8 speelde op 10 en 12 april en groep 5-6 sloot op 17 en 19 april het toernooi af.

Er waren deze 6 avonden naar schatting circa 600 kinderen op het voetbalveld actief. Een dergelijk toernooi kan niet zonder de onontbeerlijke hulp van vrijwilligers, zoals de kantine en keukenbezetting, de EHBO ( Sint Bernardus uit Haarlem) en zeker niet te vergeten, onze scheidsrechters, die het af en toe soms het een en ander naar hun hoofd geslingerd kregen, maar zij hielden hun rug recht en dat is karakter!

Daarom bedank ik de volgende leden die als scheidsrechter opgetreden hebben: Mitchel Moerman, Sinan Nalbant, Jari Kleef, Maarten van de Heijden, Stan Kooter, Bas Hoffman, Sil de Jong, Matthijs Kamminga, Inez Maas, Sariya Ozturk, Beau van Thal, Bianca van Dongen, Patrik Pronkhorst, Daniel Windhout, Melvin Termars, Sven van der Star, Tom van Moorsel, Jorn de Vente, Klaas van den Berg, Rene Beek, Janne van Wingerden, Odile Lefferts, Ashley Fuchs, Floor van Oeveren, Ciara van Beek, Theo Blommestijn, Roland van den Berg, Robert Wagner, Han Hopma, Cesar Hopma, Aad Lucke, Jacky van Zuylen, Kim Vredeveld, Colette Moetwil en Wim Griffioen. Een heel leger, maar die hadden we allemaal hard nodig.

Verder dank aan Marcel Kleef voor vele hand en spantdiensten, zoals velden uitzetten en bezetting wedstrijdsecretariaat. Alsmede aan Marjo Meirmans, die assisteerde op het wedstrijdsecretariaat en tenslotte Herman Krott voor zijn medewerking.

Zonder al deze vrijwilligers zou een dergelijk toernooi nooit plaats kunnen vinden!! Daarom: allemaal hartelijk dank!!! yes

Rien Kruijt