vv Zwanenburg 1

De vooruitblik voor zondag 22 april

Het wedstrijdprogramma van 15 april had toch nog een leuke verrassing, waar niet op was gerekend. Na de uitglijder van HBC in de vorige ronde, was het nu NFC wat een kleine teleurstelling kreeg te verwerken. MMO had de bus geparkeerd voor het eigen doel en bleef aan de Sportlaan in Amstelveen goed op de been en behaalde dus een verdienstelijk gelijkspel, 0-0. Bij de andere wedstrijden waren er weinig sprookjes te vernemen. Alleen Terrasvogels duwde RCH weer terug in het hok van de verliespartijen en men wist dus het goede spel van een week ervoor geen vervolg te geven, het werd 3-2 voor Terrasvogels. De ontmoeting tussen Waterloo en DSK bracht de punten bij Waterloo en dat kwam goed van pas, want zo konden ze in het linkerrijtje aanschuiven. De ploeg uit Driehuis won met 2-1. De andere koplopers hadden niet echt veel moeite met hun wedstrijden, al doet de uitslag van de wedstrijd tussen DSS en Onze Gezellen anders vermoeden. Het werd 2-1 voor DSS, maar DSS was heer en meester en wist het niet in doelpunten om te zetten. Daar had HBC helemaal geen last van. De ploeg walste over DIO heen en stopte pas met scoren na de 11e voltreffer. Een uitslag van 11-0 ! Ook onze eigen ploeg deed goed mee, zoals al was te lezen in het wedstrijdverslag. De ploeg speelde goed en versloeg BSM met 6-1. Maar al met al dus nu zelf op plek 2. Het bovenste deel van de ranglijst ziet er als volgt uit.

1- HBC 18-43
2- Zwanenburg 16-40
3- NFC 17-40
4- DSS 18-40

Het staat dus allemaal dicht bij elkaar. Komende weken gaan we het allemaal zien. Na het volledige programma van komende week, zijn er 2 inhaalzondagen en dan spelen we dus de achterstallige wedstrijden. Aanstaande zondag ontmoet NFC in Amstelveen het zwakke DIO. Dat is gewoon een 1. DSS gaat op bezoek bij Waterloo. Onze trainer ziet DSS als een gevaarlijke outsider en aanstaande zondag zal er gewoon gewonnen worden en blijven ze dus ook meedoen. De derde wedstrijd is de wedstrijd tussen DSK en Terrasvogels. Terrasvogels gaat ook hier winnen. RCH krijgt bezoek van Onze Gezellen en nu verwacht ik wel een overwinning van de Heemstedenaren. Dan is er de wedstrijd tussen BSM en HBC. Met de vorm van HBC lijkt ook dit geen verrassing te worden. Dus een 2. Zelf gaan we naar Hoogmade. Dat kan lastig worden als MMO ook nu de bus voor het eigen doel zet en de verdediging dichttimmert. Er moet snel gescoord worden door onze mannen, dan is het snel voor elkaar en kan het zomaar weer een knappe overwinning worden voor Zwanenburg. We gaan dus voor een 2. Deze wedstrijd moet iedereen natuurlijk onze ploeg komen ondersteunen en de verre reis er voor over hebben. De wedstrijd begint om 14.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter I. Pourkhomami.

Veel plezier en natuurlijk vooral een lekker zonnetje !