vv Zwanenburg 1

De vooruitblik voor zondag 15 april

Het verslag van de wedstrijd van zondag 8 april begon met de titel “Elk nadeel heeft ook een voordeel.”

Deze uitspraak sloeg op het nadeel van een verloren zondagmiddag in Schalkwijk. Ons vlaggenschip won er wel met 3-1, dus DIO – Zwanenburg 1-3. Maar het was eigenlijk niet het aanzien waard. De surprise kwam echter uit Heemstede, waar de dorpsderby tussen RCH en HBC eindigde in een 2-2 gelijkspel, na een 2-0 voorspring voor RCH. Dus 2 punten ingelopen op onze belangrijkste concurrent. Dat geeft als stand nu, dat we met 2 inhaalwedstrijden op een puntentotaal van 37 staan. HBC heeft 40 uit 17 en NFC staat op 2 met 39 uit 16. Verder dromen doe ik niet, maar het is nog allemaal mogelijk.

De andere wedstrijden brachten ook niet allemaal wat er vooraf was verwacht. Onze Gezellen-Terrasvogels eindigde in 4-3 en dus een overwinning voor de thuisclub en geen gelijkspel. BSM-NFC gaf een verwachte uitslag van 1-3 en gewoon weer 3 punten voor de Amstelveners. In Hoogmade wist MMO te winnen van Waterloo, 4-2 en dat geeft MMO wat ruimte in de ranglijst.

Ook DSS ging door met winnen en versloeg nu DSK met 3-0. De ploeg van het Pim Muliersportpark speelde ook niet geweldig, maar wil ook hoge ogen blijven gooien dit seizoen en krijgt onder andere NFC nog op bezoek. Dus dat zou nog in ons voordeel kunnen zijn. Daarnaast heeft DSS ook HBC al 4 punten afgesnoept, door thuis te winnen en uit gelijk te spelen. Het kan dus best nog spannend worden met als voorlaatste wedstrijd voor Zwanenburg op 20 mei de thuiswedstrijd tegen HBC en op 27 mei dan als afsluiting nog HBC-NFC. Natuurlijk moeten wij dan wel gewoon doorgaan met winnen en geen slippertjes maken.

Het programma voor komende zondag zal geen verrassingen opleveren. Waterloo-DSK wordt een overwinning voor Waterloo. DSS-Onze Gezellen wordt een overwinning voor DSS. Dat zelfde zal ook in Amstelveen gaan gebeuren. NFC wint van MMO. HBC ontvangt thuis DIO en gezien het spel van afgelopen zondag zal DIO geen potten kunnen breken in Heemstede. Dan is er Terrasvogels tegen RCH en dat zou een gelijkspel kunnen worden, ook al kan RCH ook weer gewoon terugvallen in de negatieve spiraal en verliezen. Toch een gelijkspel.

Zwanenburg krijgt bezoek van BSM. Zij staan op plek 3 van onderen en dat moet gewoon gaan lukken. Onze pupil van de week Dimitri Elbertse gaat de eerste bal spelen en de wedstrijd staat onder leiding van dhr. P Graper. We hopen op een lekkere middag met een goed resultaat en uiteraard weer veel toeschouwers.