De vooruitblik voor 20 mei “Vol verwachting klopt ons hart “

Vooruitblik

Uiteraard kijkt iedereen uit naar komende zondag. Dan zal waarschijnlijk de beslissing gaan vallen in de 4e klasse E. Op het eigen terrein krijgen wij dan bezoek van HBC. De ploeg uit Heemstede staat op 1 punt en een gelijkspel zorgt er voor dat we dan heel dicht bij het kampioenschap zijn. Maar wint HBC, dan worden de kansen een stuk minder, al ontmoet HBC op de laatste competitiezondag nog NFC op eigen veld. We gaan het dus zondag zien. Als voorspelling ga ik uit van een gelijkspel. Deze dag is Mauro de Graaf pupil van de week en de wedstrijd gaat om 14.00 van start onder leiding van scheidsrechter Davey Heesakkers. Op dit moment is het bij nog niet bekend, maar waarschijnlijk is het tevens de wedstrijd van de week voor het Haarlems Dagblad en zal er een aparte verslaggever zijn en een analist.

De andere wedstrijden staan deze dag een beetje in de schaduw van de topper. Toch nemen we ze even door. MMO speelt tegen DSS op eigen veld en dit zal wel een overwinning worden voor DSS, al zal MMO mij dat wel weer niet in dank afnemen. BSM-Waterloo wordt wel spannend, daar deze ploegen eigenlijk nog wel punten kunnen gebruiken. Ook hier ga ik uit van een gelijkspel. DIO tegen Onze Gezellen moet eigenlijk winst opleveren voor OG. Wil men nog kans hebben op een periodetitel, dan moet men wel winnen. NFC-Terrasvogels  gaat weer winst opleveren voor NFC. Men wil ook daar graag nog meedoen aan het toetje, al is dat ook een wens van Terrasvogels. Wie verliest is uitgeschakeld. RCH-DSK moet een overwinning worden voor de thuisploeg. Men zal het seizoen toch niet helemaal in mineur willen afsluiten. Bij DSK is dat wel het geval, daar men vorige afscheid heeft genomen van de trainer en de motivatie bij de spelers niet groot is, met al die problemen. We gaan het allemaal beleven op de 1e Pinksterdag.

De terugblik op de vorige speelronde volgt ook nog even kort. De verrassing kwam van het Pim Muliersportpark. Daar slaagde een scherp NFC er in om de overwinning mee te nemen bij DSS. Het werd er 1-3. Onze Gezellen versloeg Waterloo met 5-3 en DIO boekte een verrassende overwinning op MMO, 3-1. Verder kreeg BSM voetballes op sportpark de Elta en was Terrasvogels daar de Bennebroekers met 6-1 de baas. De koplopers gingen gewoon door met winnen. HBC pakte opnieuw fors uit tegen DSK. Het werd 10-0 en onze eigen ploeg ging ook met een knappe zege van het veld na 90 minuten. Aan de Populierenlaan werd het 5-1 voor Zwanenburg tegen RCH.

Daarom dus zondag de beslissing…..Tot ziens allemaal……. Kom met velen !!!!

Over de schrijver

Evert Jonker

Reageer

Klik hier om te reageren