De vooruitblik met een vooruitziende blik voor zondag 11 maart

Gaat het nog een keer lukken dit seizoen ?

Dat was de eerste gedachte die zondagochtend 25 februari bij mij opkwam, toen ik vernam dat de wedstrijd NFC – Zwanenburg opnieuw was afgelast. Waarom of waardoor….dat is bij de meeste personen niet helemaal helder, daar ook het kunstgras was afgekeurd. Of is dat niet bekend bij de KNVB ? Vreemd als je weet dat er best wel een heleboel teams gewoon in actie kwamen, waarbij ook wedstrijden op gras. Nu staat de wedstrijd voor de 4e keer op de agenda voor 29 april. Dan is de thuiswedstrijd tegen dezelfde tegenstander al geweest, want die is gepland op zondag 25 maart. Over 2 weken. Hoe gek kan het lopen ? Ook de andere ontmoeting die gepland stond op 25 februari, is weer niet doorgegaan, maar dat was een wedstrijd op gras of eigenlijk een zeer slecht bespeelbaar veld, waar met vorst sprake is van bergen en dalen of loopgraven en schuttersputjes. Dus daar was geen twijfel over.

Wat het weer of “Koning Winter” voor het weekend van 4 maart in petto had, weten we ondertussen. Opnieuw was er maar een koning de baas en dat was niet “Koning Voetbal.” De ijzige kou en stevige vorst zorgden ervoor dat er weer niet kon worden gespeeld. Gelukkig kon men zich na vele jaren weer eens op de smalle ijzers wagen, al was dat niet voor een ieder weggelegd. Wanneer de wedstrijd tegen DSK nu weer op de agenda komt is bij mij niet bekend op dit moment.

Voor het weekend van 11 maart staat er gelukkig weer een volledig programma gepland en we hopen dat dan alle velden weer bespeelbaar zijn. Maar dat is nog geen uitgemaakte zaak. Zo moeten onder andere RCH, Terrasvogels en Waterloo thuis spelen en daar is de ondergrond gras. Dus dat wordt toch wel een beetje een vraagteken met de voorspelde regen. RCH is een uitzondering wat betreft het gras, daar men een uitwijkmogelijkheid heeft naar kunstgras, dus daar kan men gewoon aan de bak………………….

Nu naar de wedstrijden: DSS krijgt thuis bezoek van DIO. DSS wil de misstap bij Terrasvogels wegspelen en dus wordt het winst voor de thuisploeg. Terrasvogels ontvangt HBC. Een vraagteken dus qua doorgang. Wordt er gespeeld, dan is de winst voor HBC. Onze Gezellen ontmoet thuis NFC en ook hier gaat de winst naar de bezoekers. Dus wederom 3 punten voor NFC. RCH komt in het veld tegen MMO en daar is de winst voor RCH. DSK ontmoet BSM en dit wordt een spannende wedstrijd in de onderste regionen. Ik gok op winst voor BSM.

Zelf moeten we op bezoek bij Waterloo. Dat wordt dus spannend qua doorgang en wanneer er gespeeld gaat worden, is het ook niet direct een uitgemaakte zaak dat we daar de 3 punten mee kunnen nemen, daar Waterloo een lastige tegenstander is voor ons. Toch gok ik op een kleine overwinning en dus opnieuw 3 punten.

We gaan het zien. Maar bij goede weersomstandigheden en een goed veld gaan we de wei in en zal de wedstrijd om 14.00 in gang worden gezet door de scheidsrechter van die middag; dhr. A. Koenekoop.