De Vooruitblik 7 en hoe nu verder?

De vooruitblik van deze week zou ook zomaar de laatste voor een vervroegde winterstop kunnen zijn. Op vrijdagavond 26 november zijn er weer nieuwe en strengere maatregelen afgekondigd in de persconferentie van de overheid. Of er nog getraind en gevoetbald kan gaan worden met een soort lockdown van 17.00 uur ´s middags tot 5 uur ´s ochtends is op dit moment nog niet bekend. Komende week zal hier vast en zeker meer over bekend worden gemaakt door de KNVB.

We moeten het dus maar weer afwachten.

Het weekend van 21 november bracht ons alleen maar trieste uitslagen voor onze twee selectieteams. De zondag 2 ging bij Sp. Martinus met een nederlaag van het veld en ook het eerste moest de punten in Amstelveen laten. Opvallend daarbij was het verslag op de website van Martinus. Daar hadden ze blijkbaar een hele andere wedstrijd gezien, want ze vonden ons een lastige tegenstander. Nou ik weet niet wat ze daar dan bij hebben gezien, maar prima. Natuurlijk had het ook anders kunnen gaan, als we bij de eerste grote mogelijkheid direct een doelpunt hadden kunnen maken. Dat gebeurde niet en verder was de thuisploeg heer en meester en kreeg onze ploeg kleine kansjes op de momenten dat de concentratie er even niet was bij de thuisploeg.

Opnieuw waren er twee wedstrijden afgelast en daarnaast was de overwinning van Spaarnwoude een kleine surprise. De winst van VSV was uiteraard ook overtuigend en dat is duidelijk een tegenstander waar we niet blij van worden in de huidige vorm. Gelukkig komen ze direct na de winterstop naar Zwanenburg en misschien zit er dan een beetje “zand” in de motor. De uitslag van Alliance tegen RKDES biedt ons wel het één en ander.

Wanneer de afgelaste wedstrijden worden ingehaald, is op dit moment helemaal nog niet bekend met de nieuwe maatregelen, maar dat zien we wel.

De uitslagen van Ronde 8  en de  inhaalwedstrijden waren:

Aalsmeer-Purmerend afgelast

Aliance’22-RKDES 3-3

Nieuw West-Ilpendam afgelast

Spaarnwoude-Swift 4-3

Sp. Martinus-Zwanenburg 3-0

VSV-RCH 7-1

Inhaalwedstrijd donderdag 25 november – RCH-Swift 0-7

Komend weekend is het opnieuw een wedstrijddag zonder publiek. Dat maakt het er allemaal niet leuker op.

De wedstrijden van deze ronde hebben over het algemeen niet het predicaat super, maar de wedstrijd Swift – Martinus springt er natuurlijk wel uit. Een ontmoeting tussen de nummers 1 en 2 en dit gaat ook duidelijk maken wie de beste papieren heeft. Zelf vond ik Martinus meer kwaliteit hebben en een heleboel jeugdig enthousiasme, maar misschien vergis ik me wel.

Het complete programma voor speelronde 9 en de voorspelling is:

Ilpendam-Aalsmeer 1

Purmerend-Nieuw West 3

RKDES-VSV 2

Swift-Martinus 2

ZSGOWMS-Spaarnwoude 1

Zwanenburg-Alliance 1

Zwanenburg komt komende zondag  op eigen terrein in het veld tegen Alliance’22. Op zich een ploeg waar we dus mogelijkheden tegen hebben, gezien de stand op de ranglijst en het gelijke aantal punten na 7 wedstrijden. Toch is het ook een lastige opponent.

In de voorbereiding verloren we voor de Mid West Cup in de laatste minuut op het veld van Alliance.

Het gaat dus in ieder geval een leuke, maar ook spannende zondag worden.

De wedstrijd begint op ons eigen sportpark om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. Groot.

Deze zondag is er wel een pupil van de week en dat is: Milan Kooter uit de JO 8-1.

Uiteraard hopen de spelers dat hij de ploeg de inspiratie geeft om er een goede wedstrijd van te maken en de punten te veroveren.

Tevens is deze wedstrijd “de wedstrijd van de week” van het Haarlems Dagblad en zal er maandag veel aandacht zijn voor deze wedstrijd in de sporteditie van de krant.

Wij gaan het allemaal weer zien op deze tweede “toeschouwer loze”  en misschien laatste voetbalzondag!