De vooruitblik 4

Terwijl Zwanenburg 2 gewoon doorgaat met punten verzamelen en lekker blijft meedoen, gaat het met de mannen van team 1 nog niet echt voorspoedig. Het zit niet mee en de factor geluk ontbreekt of we hebben even een kleine “lock down” en moeten weer even bijkomen.

In ieder geval is er in 4 wedstrijden slechts 1 punt behaald.

Komende weekend wordt het dus best wel belangrijk voor Zwanenburg 1

De uitslagen van het vorige competitieprogramma waren toch niet helemaal te voorspellen.

De fout zat hem in de uitslag van ons eigen team. Grote verrassing in deze eerste periode is toch wel VSV. Thuis wordt Nieuw West verslagen en daarmee doet dit team goed mee in de bovenste regionen. De andere ploegen in de top blijven de punten binnen halen. Maar buiten de goede uitslagen van Swift scoren ZSGOWMS en Martinus geen grote uitslagen.

In de middenmoot doen Spaarnwoude en RCH nog steeds aardig mee. En natuurlijk is Purmerend nog steeds een goede runner up.

De uitslagen van Ronde 5 waren:

Ilpendam-ZSGOWMS 1-2

Purmerend-Sp. Martinus 1-2

RCH-Spaarnwoude 3-3

RKDES-Zwanenburg 3-2

Swift-Alliance’22 afg.

VSV-Nieuw West 2-0

Komend weekend  dus een belangrijk weekend, maar ook een weekend met een verandering van zomer- naar wintertijd en dus de vraag: zijn we wakker? Een leuke wedstrijd is natuurlijk de derby tussen Aalsmeer en RKDES en verder is er de topper tussen Swift en VSV. Daarnaast zijn het allemaal aardige wedstrijden die op zich goed te voorspellen zijn. Maar gezien de geringe krachtsverschillen kan het zo maar de ander kant op gaan.

Het programma voor speelronde 6 en de voorspelling is:

Aalsmeer – RKDES 2

Nieuw West – RCH 1

Sp. Martinus – Alliance’22 1

Swift – VSV 1

ZSGOWMS – Purmerend 1

Zwanenburg – Ilpendam 1

Zwanenburg komt dus op eigen veld uit tegen Ilpendam. Deze ploeg heeft ook slechts 1 punt, maar verloor vorige week dus maar nipt van ZSGOWMS. Een gewaarschuwd mens telt dus voor twee.

De wedstrijd begint op ons eigen Sportpark om 14.00 uur en de scheidsrechter is:

dhr. A. Hovinga

De pupil van de week is: Lucas Horgan.

Wij hopen dat hij de eerste goal maakt en daarmee het geluk naar de Zwanenburg kant laat vallen.

Wij rekenen op veel supporters om onze mannen naar de eerste overwinning te schreeuwen.    Tot ziens.