De vooruitblik 12  –  Een moeilijk toetje ?

Speelronde 11 was voor Zwanenburg niet echt vervelend. Zelf speelden we een goede wedstijd in Alkmaar. Onze directe concurrenten verloren allemaal en zelf gingen we daardoor een paar plaatsjes omhoog naar plek 11 en dus is de afstand naar een hogere positie op de ranglijst niet volstrekt onmogelijk na de winterstop.

Bij de andere wedstrijden viel de ontmoeting tussen Hercules Zaandam en Sporting Krommenie op. Krommenie wist een gelijkspel uit het vuur te slepen. De Meteoor kreeg een nederlaag te slikken in Wormer en dat zal tegen zijn gevallen. Ook VSV moest de punten laten aan de thuisploeg. Voor SSA-SJO VV Egmond en met name Koedijk was het weer gewoon lekker “doelpuntjes” maken. RCZ verloor dus van Limmen en dat was in ons voordeel.

Alle uitslagen van speelronde 11:

Hercules Zaandam – Sp. Krommenie 1-1

Alcmaria Victrix – Zwanenburg 0-2

Koedijk – Bergen 7-0

Limmen – RCZ 4-3

Alliance’22 – VSV 3-1

WSV’30 – De Meteoor 4-2

RKEDO – SSA-SJO VV Egmond 0-4

Het weekend van 17 december is nog een inhaalweekend met 3 wedstrijden die eerder afgelast werden. Voor Limmen zal het geen moeilijke zondag worden. De ploeg uit Egmond zal ook wel winnen, maar krijgt het lastiger tegen Hercules Zaandam. Dat laatste zal ook voor ons het geval zijn. Wedstrijden tegen VSV zijn nooit een “makkie” en dat zal het zondag ook niet worden. VSV heeft afgelopen zondag een nederlaag moeten slikken en dus zal men in de laatste wedstrijd voor de winterstop iets recht willen zetten op eigen veld.

Het programma voor de inhaalronde is:

VSV – Zwanenburg 3

Limmen – RKEDO 1

SSA-SJO VV Egmond – Hercules Zaandam 1

Zwanenburg gaat zondag voor de inhaalwedstrijd naar Velserbroek om daar in het veld te komen tegen een bekende en lastige opponent. We  hopen dat de wedstrijd doorgaat en het hoofdveld goed bespeelbaar is. De wedstrijd begint om 14.00 uur. De scheidsrechter is dhr. J Schoonhoven. Het adres van VSV is: Sportpark Hofgeest, Hofgeesterweg 14, 1991 AD Velserbroek. ( Let op bij slecht weer kan de wedstrijd ook op het veld van Schoten in Haarlem-Noord worden gespeeld)

We wensen iedereen een leuk laatste wedstrijd en 14 januari gaan we dan verder. Dan spelen we de tweede inhaalwedstrijd in Bergen. …….Tot ziens