De vooruitblik 11  –  Een koude zondag ?

De tweede uitwedstrijd die niet door kon gaan afgelopen zondag. Wanneer deze wedstrijd ingehaald gaat worden is nog niet bekend, maar we gaan zo wel in gespeelde wedstrijden achter lopen. Naast onze eigen wedstrijd werden ook de wedstrijden van Egmond tegen Hercules Zaandam en Koedijk tegen Limmen afgelast. Dat was enigszins logisch, want beide thuisclubs spelen op gras. Maar waarom onze wedstrijd werd afgelast bij Bergen is een raadsel, want volgens de informatie speelt de ploeg uit Bergen op kunstgras.

Bij de andere wedstrijden waren de overwinningen van Sp. Krommenie, De Meteoor en Alliance’22 geheel volgens de verwachting. De winst van VSV tegen WSV’30 was wel een surprise. De ploeg uit Wormer is de goede vorm duidelijk een beetje kwijt. Uiteraard is het verlies van Alcmaria Victrix en RCZ fijn voor ons. Deze ploegen lopen nu niet verder weg en staan nog steeds redelijk bij ons in de buurt met 6 punten. De kop van de ranglijst wordt gevormd door Egmond met daaronder dan De Meteoor, Sp. Krommenie, en Alliance’22. Bij die groep kunnen Limmen, Koedijk en VSV zich ook nog voegen als ze de inhaalwedstrijden allemaal winnen. Anders komen ze in de middenmoot.

Alle uitslagen van speelronde 10:

Sp. Krommenie – Alcmaria Victrix 4-1

SSA-SJO VV Egmond – Hercules Zaandam afgelast

De Meteoor – RKEDO 4-0

VSV – WSV’30 4-2

RCZ – Alliance’22 0-1

Koedijk – Limmen afgelast

Bergen – Zwanenburg afgelast

Het laatste volledige programma voor het kerstreces heeft twee wedstrijden waarbij het spannend kan worden. Hercules Zaandam ontvangt Sp. Krommenie en Alliance’22 krijgt VSV op bezoek. Beide wedstrijden zet ik op een gelijkspel. Limmen krijgt RCZ op bezoek en winst van de ploeg uit Limmen zou voor Zwanenburg goed zijn. Ook Koedijk moet voor ons winnen van Bergen.  Egmond gaat weer een wedstrijd winnen bij RKEDO en De Meteoor zal dat ook doen bij en tegen WSV’30. Zelf gaan we naar Alcmaria Victrix en daar moeten we de overwinning pakken. Als de vorm van zondag 26 november er is, moet het goed komen. We rekenen ook op een gemotiveerd team en of het koud is, zullen we moeten afwachten. Dat kan het weer of de uitslag zijn.

Het complete programma voor speelronde 11is:

Hercules Zaandam – Sp. Krommenie 3

Alcmaria Victrix – Zwanenburg 2

Koedijk – Bergen 1

Limmen – RCZ 1

Alliance’22 – VSV 3

WSV’30 – De Meteoor 2

RKEDO – SSA-SJO VV Egmond 2

Zwanenburg heeft zondag dus opnieuw een uitwedstrijd op het programma staan en we hopen dat de wedstrijd wel doorgaat. Maar of Alcmaria Victrix op gras speelt is niet bekend en dat wordt dus afwachten. De wedstrijd begint om 14.00 uur.  De scheidsrechter is dhr. J Appel.

Weer een reis naar de regio Alkmaar en ook nu wederom een onbekende vereniging. Het complex is al te zien op de rondweg van Alkmaar richting Bergen en Schoorl. Het kan dus niet fout gaan.

We wensen iedereen opnieuw een voorspoedige reis en laten we hopen op de punten …….Tot ziens

1 reactie

• Evert jij gokt op een overwinning ik gok met je mee op een klinkende overwinning. De temperatuur schijnt goed te worden dat is het voordeel voor Zwanenburg dus 3 punten