De Vooruitblik 1

De competitie is nu toe aan ronde 3.

26 september was de start en Zwanenburg bereikte toen een remise bij en tegen Nieuw West United. De meningen over dit resultaat waren toen verdeeld en men was niet tevreden over het geboden spel.

Uiteraard valt er over de kwaliteit van ons team nog niet veel te zeggen. In ronde 2 was er voor Zwanenburg direct een vrij weekend.

Toch kunnen we uit de uitslagen van de twee competitie weekenden wel wat opmaken.

De sterke ploegen staan direct in het linker rijtje. Swift heeft een 100 % score en de gedoodverfde kampioenskandidaten ZSGO-WMS en Nieuw West staan samen met Sporting Martinus ook bovenin, maar hebben ook alle drie al een gelijkspel moeten toestaan.

Er is dus wel een tactiek te bedenken om deze ploegen niet echt in de wedstrijd te laten komen. Tussen deze ploegen staat Spaarnwoude op plek 2, maar deze plek is geflatteerd volgens intimi in Spaarndam.

De uitslagen van de afgelopen weken zijn:

Ronde 1:                                                                    Ronde 2:

Nieuw West-Zwanenburg 0-0                                   Aalsmeer-Spaarnwoude 0-4

RCH-Purmerend 2-0                                                  Alliance’22-Nieuw West 2-4

Spaarnwoude-Alliance’22 2-2                                   Ilpendam-RCH 3-4

Sp. Martinus-Aalsmeer 4-0                                       Purmerend-VSV 2-1

Swift-Ilpendam 7-0                                                    RKDES-Swift 1-3

VSV-ZSGO/WMS 0-3                                                  ZSGO/WMS-Sp. Martinus 1-1

Komend weekend is er een derde speelronde en als we het programma zien, zal er wel weer iets meer duidelijkheid komen.

Hieronder het programma en een voorspelling:

Ilpendam-RKDES  2

Nieuw West-Spaarnwoude 3

Purmerend-Zwanenburg 2

RCH-Sp. Martinus 2

Swift-ZSGO/WMS 3

VSV-Aalsmeer 1

Met name de wedstrijden van de eerste 5 in de tussenstand; Swift, Spaarnwoude, Sp. Martinus en ZSGO/WMS en Nieuw West gaan de verhoudingen duidelijkheid geven.

Spaarnwoude gaat proberen het Nieuw West lastig te maken door ook vanuit een behoudend systeem te starten en de andere leuke wedstrijd is die tussen Swift en ZSGO/WMS.

Zwanenburg gaat aanstaande zondag naar Purmerend en dat is een onbekende tegenstander die wel al punten heeft gewonnen tegen het altijd lastige VSV.

De wedstrijd begint zondag om 14.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter C. van Langen. De plaats van handeling is: Sportpark Weidevenne, Savannestraat 51-53, 1448 WB,

Purmerend.

Tot ziens.