Clubkadercoaching bij vv Zwanenburg

Al ruim ander half seizoen loop ik (Kevin Karper) vanuit Team Sportservice Haarlemmermeer wekelijks mee bij de mini’s en onderbouw op de training. Wellicht vraag je je af wat ik hier precies doe en waarom ik er ben? Vanuit mijn werkzaamheden bij Team Sportservice Haarlemmermeer ben ik actief als clubkadercoach (CKC), in deze rol ondersteun en begeleid ik (jonge) trainers die aan het begin van hun trainers carrière staan of wat extra tips en tricks willen leren om de training beter te laten verlopen. Als CKC concentreer ik mij op het didactisch en pedagogisch gebied van het training geven waarbij er wordt gewerkt met de vier inzichten van trainerschap dit zijn; 1) structureren, 2) stimuleren, 3) individueel aandacht geven en 4) regie overdragen. Door het werken aan deze 4 inzichten gaat de kwaliteit van de training omhoog en zal je als trainer beter voor de groep komen te staan.

Binnen het CKC traject is ook een onderdeel borging, dit houdt in dat op den duur deze rol weer binnen de club moet komen te liggen en dat ik langzaam op de achtergrond verwijd en deze rol bij een andere club in de Haarlemmermeer zal gaan uitvoeren om daar de trainers te ondersteunen. Ben jij een ervaren (ex) trainer of heb je op een andere manier een didactische of pedagogische achtergrond maar zie jij jezelf geen training meer geven aan de speler maar lijkt het jou wel leuk om op het veld te staan om nieuwe trainers te ondersteunen en te ontwikkelen?

Meld je dan aan bij de TC en kom een keer met mij meelopen om te kijken of jou dit leuk lijkt om te doen.